تور ارمنستان

تور گرجستان

تور ارمنستان|تور گرجستان|قیمت تور ارمنستان و تور گرجستان مشاوره خانواده

تور ارمنستان |تور گرجستان|دیدنی های ارمنستان|قیمت تور ارمنستان|دیدنی های گرجستان|قیمت تور گرجستان

.
درباره ما
آخرین مطالب
اطلاعات کاربری
خبرنامه
دیگر موارد
آمار وب سایت

استرس و اضطراب چیست ؟

تفاوت میان استرس و اضطراب چیست ؟ تعریف استرس و اضطراب چیست ؟ علت ایجاد استرس و اضطراب چیست ؟

راهکارهای پیشگیری از اضطراب در کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان ، درمان و بهبودی استرس و اضطراب ،درمان دارویی اضطراب ، درمان غیر دارویی اضطراب ،

اضطراب در خانم ها ,  انواع اختلالات اضطرابی در کودکان و نوجوانان ، اضطراب جدایی ,  اضطراب امتحان , وسواس فکری و  وسواس عملی چه هستند ؟ و …

استرس یا اضطراب ؟

استرس و اضطراب کلماتی هستند که در زندگی روزمره، برای توصیف حالات و احساسات بسیار استفاده می شوند:

به طور مثال، به هنگام سخنرانی در برابر جمع، به هنگام امتحان، به هنگام مشکلات مادی، تاُخیر سر یک قرار، …

هنگامی که در شرایطی چون شرایط فوق، در سخنان خود از این دو کلمه استفاده می کنیم، توجه چندانی به تفاوت موجود میان آن دو نداریم.

ولی هنگام سخن گفتن از مشکلات روحی شایع در کودکان و نوجوانان، باید دقیق تر بود و تفاوت میان استرس و اضطراب را به خوبی درک کرد.

در روان شناسی، اضطراب مرحله ی پیشرفته تر استرس مزمن است، که هنگامی به صورت یک مشکل بهداشت روانی در می آید که برای فرد یا اطرافیانش رنج و ناراحتی به وجود آورد یا مانع رسیدن او به اهدافش شود.

و یا در انجام کار های روزانه و عادی او اختلال ایجاد کند. برای درک بهتر ابتدا استرس (تنیدگی)، و سپس اضطراب را مورد بررسی قرار می دهیم.

از شما دعوت می کنم تا مطلب تفاوت اضطراب و استرس چیست ؟ را مطالعه نمایید.

تنیدگی یا استرس چیست ؟

استرس یا تنیدگی یا فشار عصبی، در روان شناسی به معنی نیرو و فشار است. هر محرکی که در بدن باعث ایجاد واکنش شود، عامل تنیدگی یا استرس زا نامیده می شود. به عبارتی دیگر، هر عاملی که موجب تنش روح و جسم و از دست رفتن تعادل فرد شود، عامل تنیدگی است.

تنیدگی واکنش یا واکنش هایی است که در فرد، در اثر حضور عاملی دیگر (عامل تنیدگی) به وجود می آید تا تعادل از دست رفته را باز گرداند، و باعث بسیج شدن قوای فرد برای مقابله با آن عامل و آماده باش موجود زنده می شود.

استرس و اضطراب چیست و راه های پیشگیری و درمان آن کدام است ؟-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

استرس و اضطراب چیست و راه های پیشگیری و درمان آن کدام است ؟-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

مراحل تنیدگی

تنیدگی معمولاً دارای سه مرحله است:

۱- واکنش اخطار:

مغز پس از دریافت خبر ناخوشایند (عامل تنیدگی)، آن را ثبت می کند و هیپوتالاموس به تفسیر آن، و سپس به فرستادن اخطار الکتروشیمیایی به غدد هیپوفیز موجود در مرکز جمجه می پردازد.

این غدد شروع به ترشح هورمونی برای تحریک غدد فوق کلیوی می کنند. به این ترتیب، هورمون آدرنالین از غدد فوق کلیوی آزاد شده و در جریان خون می ریزد و پیام را به سایر غدد در سراسر بدن منتقل می کند.

در نتیجه، طحال برای عمل بسیج شده و باعث ورود گلبول های قرمز اضافی در جریان خون می شود. بنابراین، اکسِیژن و غذای اضافی وارد سلول ها می شوند، قدرت لخته ی خون بالا می رود، کبد مواد قندی و ویتامین ها را رها می سازد، ضربان قلب بیشتر می شود و تنفس تغییر می کند.

همچنین، خون از پوست و احشا به ماهیچه ها و مغز جاری شده، باعث سردی دست ها و پاهامی شود، و بدن برای تهاجم یا حمله یا فرار به صورت آماده در می آید.این مرحله ممکن است از چند دقیقه تا ٢۴ ساعت به طول انجامد.

۲- مرحله ی مقاومت :

طی این مرحله که ممکن است ازچند ساعت تا چند روز طول بکشد، بدن عملاً برای مبارزه با عامل فشار بسیج است. به همین دلیل به مصرف انرژی فراوان نیازمند است.

بعد از واکنش و دفع یا حل عامل فشار، بدن احساس خستگی می کند. پس از مدتی استراحت، متابولیسم (سوخت و ساز) بدن به حالت عادی بر می گردد.

معمولاً دو مرحله ی اول برای بدن مفیدند، چون از طرفی باعث می شوند تا بدن قوای خود را بسیج کند و در آن شرایط واکنش نشان دهد، و از طرفی دیگر، با تحریک غدد و فعال شدن هورمون ها، تعادل هورمون ها و دیگر مواد در خون دوباره بر قرار می شود.

۳- مرحله ی فرسودگی:

در صورتی که شرایط استرس زا بیش از حد طولانی شود، یا به طور مکرر رخ دهد، یا این که سیستم عصبی بدن نتواند به مرحله ی مقاومت خاتمه دهد و بدن مدتی طولانی همچنان بسیج باقی بماند(به خصوص در کسانی که اضطراب دارند)، ذخایر آن به تدریج تمام می شود و بدن در برابر بیماری ها آسیب پذیر می شود.

آن زمان است که فرد دچار مشکلات روانی، نظیر اضطراب، افسردگی، خستگی، عصبانیت، وسواس، پیری زودرس و …

و نیز بیماری هایی جسمی همچون سرماخوردگی، آنفولانزا، کم اشتهایی، اختلال در هضم، سردرد، فشار خون بالا، سکته ی قلبی، روماتیسم، میگرن، سرطان، … می شود.

تعریف اضطراب چیست ؟

تعریف اضطراب چیست ؟



:: موضوعات مرتبط: مراکز تفریحی گرجستان , ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : چهار شنبه 30 دی 1398
.

پارک وک تفلیس از جاهای تفریحی گرجستان 

 

پارک وک تفلیس در سال 1946 میلادی افتتاح شد یعنی تقریبا بعد از جنگ جهانی دوم . این پارک یکی از مراکز و مکان های تفریحی گرجستان است که مردم برای تفریح و شادی به این پارک می آیند. از بهترین تفریحات گرجستان میتوان به پارک زیبای وک اشاره کرد . 

  پارک وک تفلیس یک پارک عمومی در تفلیس و از مراکز تفریحی گرجستان است. این پارک در منطقه وک تفلیس در انتهای غربی خیابان چاوچاوادز واقع شده است و دویست هکتار زمین برای آن اختصاص داده شده است.در شمال پارک پله های گسترده ای قرار دارد . در مرکز پارک استخر گردی واقع شده و در انتهای پارک موزه لوکوموتیو قرار دارد. این پارک یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان به شمار میرود.



:: موضوعات مرتبط: مراکز تفریحی گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: مکان های تفریحی گرجستان , مراکز تفریحی گرجستان , پارک وک تفلیس , تفریحات گرجستان , جاذبه های گردشگری گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 753
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : پنج شنبه 3 مهر 1393
.

تور گرجستان : پارک کوه مقدس

 

پارک کوه مقدس از مراکز تفریحی تور گرجستان

 

پارک کوه مقدس یکی از مراکز تفریحی و دیدنی گرجستان است که در شهر تفلیس قرار دارد. این پارک کوه مقدس با توجه به اینکه در ارتفاع 800 متری از سطح دریا قرار گرفته و از سطح ارتفاع شهر تفلیس حدود 370 متر بالاتر است . تبدیل به مکانی جذاب و زیبا برای کسانی است که با تور گرجستان به این شهر آمده اند می باشد.

این پارک مرتفع ترین پارک شهر تفلیس و یکی از بزرگترین و جذابترین پارکهایی است که هر روزه بیشترین تعداد بازدیدکننده توریست و گردشگر را به خود جلب میکند. این مکان در فاصله تقریبی 7.5 کیلومتری از مرکز شهر واقع بوده و مسیر آنرا با سواری در عرض 15 دقیقه میتوان طی نمود.

البته اگر بخواهیم سریعتر و با هیجان بیشتری به این پارک برویم کوتاهترین مسیر برای رسیدن به این پارک استفاده از تله کابین و یا قطار ریلی مخصوص این پارک است . تا کنون حدود 60 وسیله بازی و سرگرمی در این پارک تعبیه شده است.

بر اساس وسایل و تجهیزات موجود در پارک کوه مقدس به 4 بخش قابل تفکیک است:
1.بخش کودکان
2.بخش خانوادگی
3.بخش دهکده بازیها
4.بخش تجهیزات ویژه



:: موضوعات مرتبط: مراکز تفریحی گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: پارک کوه مقدس , مراکز تفریحی گرجستان , تور گرجستان , شهر تفلیس , تفلیس , دیدنی های گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : دو شنبه 10 شهريور 1393
.

  پیست اسکی موگویری تفلیس پایتخت گرجستان

  پیست اسکی موگویری تفلیس و نمایشگاه بین المللی اكسپو جورجیا

 

 


یکی از انگیزه های شرکت کنندگان در تور گرجستان تفریح و استفاده از اوقات خوش مسافرت است . در این میان ورزش زیبا و پرهیجان اسکی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است .

از مراکز تفریحی گرجستان ، پیست های اسکی گرجستان می باشد . در تور گرجستان در مسیرآبی که برای اسکی بازهای کم تجربه تر ساخته شده است 2670 طول دارد و مسیر 300 متری موسوم به موگویری Mugviiri ویژه اسکی بازهای مبتدی را نیز در بر دارد ، از دست ندهید .

 

 

نمایشگاه بین المللی اكسپو جورجیا گرجستان

نمایشگاه بین المللی اكسپو جورجیا گرجستان

اما بغیر از تفریح گردشگران ایرانی که در تور گرجستان شرکت دارند انگیزه های دیگری نیز دارند مثلا برخی برای دیدن نمایشگاه اکسپو جورجیا به گرجستان سفر می کنند. از دیدنی های گرجستان که طرفدران بین المللی دارد ، نمایشگاه اکسپو جورجیا ست .

نمایشگاه بین المللی اكسپو جورجیا در شهر تفلیس برپا می شود در اردیبهشت هر سال میزبان محصولات ایرانی است كه هم برای فروش و هم نمایش جهت صادرات و تبادلات فرهنگی و تجارتی برگزار می شود . مهم ترین نمایشگاه های آن نمایشگاه غذا و محصولات كشاورزی نمایشگاه ماشین ، صنایع دستی گرجستان  و گردشگری گرجستان می باشد .

 



:: موضوعات مرتبط: مراکز تفریحی گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: پیست اسکی موگویری تفلیس , نمایشگاه بین المللی اكسپو جورجیا , نمایشگاه اکسپو جورجیا , دیدنی های گرجستان , تور گرجستان , گرجستان , تفلیس ,
:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : چهار شنبه 5 شهريور 1393
.

دریاچه تفلیس گرجستان

دریاچه تفلیس گرجستان - مراکز تفریحی گرجستان

 

بدلیل این که کشور گرجستان یک کشور پر باران می باشد وجود دریاچه های زیبا و قشنگ دور از انتظار نیست . به همین خاطر هم یکی از مراکز تفریحی گرجستان است که بسیار دیدنی و چشم نواز است . بسیاری از شرکت کنندگان در تور گرجستان از این دریاچه زیبای توریستی دیدن می کنند.

  دریاچه تفلیس گرجستان از شمال غربی تا جنوب  شرقی شهر تفلیس وسعت دارد و این دریاچه از سال 1953 میلادی مورد استفاده قرار گرفته است . طول دریاچه تفلیس گرجستان آن 8.75 کیلومتر ، حداکثر عرض آن 1.85 کیلومتر و مساحت آن 11.6 کیلومتر مربع میباشد.

حجم آب دریاچه تفلیس گرجستان 308 میلیون متر مکعب و حداکثر عمق 45 متر و متوسط عمق آب 26.6 متر میباشد. در تابستان و پاییز بدلیل استفاده جهت آبیاری عمق آن 7 تا 10 متر کاهش میابد. مقدار املاح آن بین 300 تا 500 میلی گرم در لیتر میباشد.

آب دریاچه تفلیس گرجستان توسط رودخانه ایوری تامین میگردد . آب این دریاچه جهت آبیاری ، پرورش ماهی، ورزشهای آبی ، آب شرب استفاده میشود و در فصل تابستان محلی برای استراحت و شنای اهالی تفلیس میباشد.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , مراکز تفریحی گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: دریاچه تفلیس گرجستان , دریاچه تفلیس , تور گرجستان , گرجستان , کشور گرجستان , مراکز تفریحی گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : شنبه 1 شهريور 1393
.

تور گرجستان و اسکیت روی یخ در گرجستان

تور گرجستان|tour-of-georgia|دیدنی های گرجستان|قیمت تور گرجستان

یکی از تفریحاتی که با تور گرجستان معنی پیدا می کند اسکیت روی یخ می باشد. در گرجستان بازی اسکیت طرفداران خاص خودش را دارد و همواره یکی از تفریحات پرتحرک و با نشاط گرجستان محسوب می شده است.

اسکیت روی یخ در گرجستان نسبتا ارزان است. و شما و هر توریست دیگری می تواند با پرداخت وجهی معادل فقط 12000 تومان 2 ساعت تمام در یک سالن سرپوشیده و بزرگ اسکیت بازی کنید.

معمولا در این سالنها چندتایی رستوران و غذاخوری ایجاد شده است که وقتی بعد از دو ساعت خسته و گرسنه شدید حسابی بتوانید به خودتان برسید.

 



:: موضوعات مرتبط: مراکز تفریحی گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: تور گرجستان , اسکیت روی یخ , گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 919
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : سه شنبه 10 تير 1393
.

تور گرجستان و تفریح در پارک آبی تفلیس

خیلی از مواقع می توان گفت که هیچ توریستی به کشوری نمی رود مگر که بتواند در آن کشور تفریح و شادی نیز داشته باشد از این قاعده ، تور گرجستان نیز مستثنی نیست. در گرجستان هم مکانهای تفریحی برای توریستها و گردشگران ایجاد شده است تا بتوانند در این کشور لحظات خوشی را سپری کنند.

 

پارک آبی تفلیس-پارک آبی گرجستان

پارک آبی تفلیس یا به انگلیسی tiflis-water-park که می توان آنرا پارک آبی گرجستان نیز نامید یکی از دیدنی های گرجستان است که در سال 2006 میلادی در این کشور افتتاح و به بهره برداری رسید هرچند که این پارک بازیهای آبی سرپوشیده نیست تا بتوان در تمام طول سال از آن استفاده کرد .

 

اما حداقل در مهمترین فصل مسافرت ما ایرانی ها، یعنی تعطیلات تابستانی براحتی می توان از این پارک آبی استفاده کرد . چرا که از نیمه دوم خرداد ماه تا نیمه اول مهرماه برای ما ایرانی ها از نظر دمای هوا و تناسب دمای بدن ما با محیط قابل استفاده است .

 

تور گرجستان و تفریح در پارک آبی تفلیس -آکوا پارک تفلیس

 

اهالی گرجستان خودشان با توجه به اینکه بدن هایشان در مقابل سرما از ما ایرانی ها مقاومتر هست تا وقتی که برف نبارد از این پارک آبی تفلیس استفاده می کنند و در آن به شنا و بازی می پردازند.

 

قیمت ورودیه این پارک آبی به پول خودمان چیزی در حد 15 هزار تومان برای ما هزینه در بردارد که هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 عصر می توان از این آکوا پارک تفلیس گرجستان استفاده کرد.  پس اگر در تور گرجستان هوس آب بازی کردید می توانید از این پارک برای خواباندن هوستان استفاده کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: مراکز تفریحی گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: تور گرجستان , پارک آبی تفلیس , آکوا پارک تفلیس , مکانهای تفریحی گرجستان , دیدنی های گرجستان , گرجستان , tiflis-water-park , آکوا پارک گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 2577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : دو شنبه 9 تير 1393
.

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
***************************
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی